Hiába nő, ha külföldi zsebekbe vándorol a kkv-s reklámköltés
A kis- és középvállalatok által a tíz leggyakrabban használt marketingeszköz közül négy a Facebookhoz kötődik.
A kis- és középvállalatok által a tíz leggyakrabban használt marketingeszköz közül négy a Facebookhoz kötődik.
Minden második kkv nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, akik pedig reklámoztak, még jobban jártak.
A marketinges szakma erős kritikával illeti tevékenységét, miközben a hazai kisvállalatok körében töretlen népszerűségnek örvend. Hírleveleivel ő teremtette meg a kisvállalati marketing alapjait Magyarországon, ám kritikusai szerint végtelenül gagyi, amit csinál. A pályáját multicégek marketingeseként kezdő Wolf Gábor szerint ő nem marketinget tanít, hanem vevőszerzést.
A tíz leggyakrabban használt marketing eszköz közül hat online, a sajtóhirdetés kiesett, a Facebook hirdetés pedig bekerült a top 10-be.
A hazai kis- és közepes vállalatok erősödő marketing mellett is csak karácsonyi forgalmuk szinten tartását tudták elérni 2011 végén a Marketing Commando felmérése szerint. Míg 2010-ben a kkv-k 11 százaléka nem hirdetett az ünnepi időszakban, addig tavaly már csak 7 százalékuk tett így.
A hiányzó alapismeretek a felelősek a kis és középvállalkozások (kkv-k) kudarcáért a Marketing Commando legfrissebb internetes szavazása szerint.